معرفی سیستم های ساخت و ساز خشک ( کناف/کی پلاس)

سیستم ساخت و ساز خشک کناف

تا قبل از جنگ جهانى دوم، اندود گچى رايج ترين مصالح براى پوشش داخلى منازل، ساختمان هاى ادارى و بسيارى از ساختمان ها در اروپا به شمار مى رفت.

در آن زمان واژه خشك براى مصالح پوششى ديوار كه نياز به اندود گچ نداشت، به كار مى رفت.

در سال هاى پس از جنگ جهانى دوم استفاده از سيستمهای ديوار خشك به علت اينكه مشكلات سيستم اندود گچى (از قبيل نياز به نيروى كار متخصص، وزن بيشتر، نفوذ رطوبت به ساختار زيرين، سرعت پايين و صرف زمان برای خشك شدن قبل از عمليات رنگ كارى) را برطرف مى نمود به سرعت گسترش يافت.
اين سيستم روشى براى ساخت جداكننده هاى غير باربر و پوشش نازك كارى ديوار و سقف كاذب با استفاده از اجزاى پيش ساخته است كه از قاب نگهدارنده صفحه گچى نصب شده بر روى آن تشكيل میشود.

در مواردى نيز به جاى صفحه گچى از صفحات سيمانى استفاده مى شود.

قاب نگه دارنده اصلى از سازه ها باشكل سرد نورد شده از جنس فولاد گالوانيزه و در برخى كشورها از مقاطع چهارتراش چوبى استفاده مى شود.

قاب اصلى براى نصب و تثبيت L و U و مقطع صفحات گچى در نظر گرفته شده و هيچ گونه نقش سازه اى در ساختمان ندارد.
اتصال صفحات به قاب با استفاده از پيچ مخصوص صورت میگيرد و سپس درز ميان آن ها بوسيله نوار و بتونه مخصوص درزگيرى شده و بدين ترتيب سطحى يکپارچه حاصل می گردد.

اين روش ساخت به عنوان سيستمى مدولار، برنامه ريزى دقيق، اجراى سريع و صنعتى سازى را ميسر مى نمايد.

لازم به ذکر است از آنجایی که گروه صنعتی Knauf به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین مجموعه در مقوله سیستم های ساخت و ساز خشک (Drywall Systems) در ایران و همچنین در دنیا میباشد

لذا در این بخش به معرفی این مجموعه پرداخته ایم.