معرفی گروه صنعتی Knauf

شركت كناف يكي از بزرگترين توليدكنندگان سيستم هاى ساخت و ساز خشك در جهان مي باشد. اين شركت به عنوان يك شركت خانوادگى در سال ۱۹۳۲ توسط برادران كناف، كارل و دكتر آلفونس در آلمان تاسيس شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس و بالدوین کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می کنند. نوآورى، سرمايه گذارى و حمايت از ايده هاى نوين و خلاقانه به عنوان بزرگترين ويژگى اين شركت باعث گرديد كه به تدريج تنوع محصولات آن گسترش يافته و در سرتاسر جهان اقدام به احداث كارخانه نمايد به گونه اى كه اكنون اين شركت با داشتن بيش از ۱۵۰كارخانه در ۶۰ كشور جهان و نيروى كارى بيش از ۲۳۰۰۰ نفر، به عنوان يكى از بزرگترين توليد كنندگان مصالح ساختمانى در جهان به شمار رفته و تبديل به خانواده اى از شركت هاى مختلف شده است.

کناف درواقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز می باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه گذاری های پیوسته و حمایت از ایده های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است. تحقیق و توسعه و ارائه پشتیبانی فنی مناسب دو اصل مهم و بنیادین در سیاست کاری گروه کناف در سطح جهانی می باشند.

گستره محصولات اين شركت شامل ملزومات سيستم هاى ساخت و ساز خشك و متعلقات آن نظير صفحات روکش دارگچى و يا صفحات مسلح سيماني، سازه هاى فولادى گالوانيزه سبك، انواع سيستم هاى سقف كاذب و ديگر محصولات ساختماني نظير گچ معمولى، اندودهاى گچى و سيمانى، انواع ماشين هاى گچ پاش، انواع سيستم هاى كف، مواد و مصالح عايق با آخرين فناورى مى باشد. شركت كناف با تمركز بر ارائه نوآورى هاى فنى و توليد محصولات با كيفيت و مطابق با قوي ترين استانداردها، توسعه صنعت ساختمان در سرتاسر جهان را رهبرى می كند.

کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد :

• سیستم ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می شوند.
• عایق های صوتی و حرارتی
• استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی
• مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان
• تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق

در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از ١٨٠٠٠ نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آنها حصول موفقیت شرکت و در نتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه ای خود است.

یکی از اصول این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداث می باشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می باشد.

حضور گروه كناف در ايران

حضور گروه كناف در ايران با خريد شركت روكش گچ ايران (وال برد سابق) در سال ۱۳۷۴ و تغيير نام آن به شركت كناف ايران آغاز و بلافاصله كليه خطوط توليد و دستگاه هاى موجود آن مطابق آخرين فن آوري روز جهان مدرنيزه و بازسازى گرديد. هم اكنون شركت كناف ايران با ظرفيت توليد بيش از بيست و سه ميليون متر مربع انواع صفحات روك شدار گچي در سال، به عنوان اولين و بزرگترين توليدكننده سيستم هاى ساخت و ساز خشك در ايران به شمار مى رود. علاوه بر تأمين نيازهاي داخلي، اين شركت محصولات خود را به ۱۱ كشور همجوار نيز صادر نموده و تاكنون سه بار به عنوان صادر كننده نمونه كشور برگزيده شده است.

شركت هاى زير مجموعه كناف در ايران

درحال حاضر توليدات شركت هاى كناف گچ، ايران گچ و كناف اي ام اف ايران به عنوان شركت هاى زيرمجموعه و صفحات مسلح سيماني با نام تجاري آكواپنل توسط شركت كناف ايران به بازار عرضه مي گردد. شركت كناف گچ در زمينه توليد انواع گچ هاى ساختماني دستي و ماشيني و نيز مصالح پايه سيماني (نظير چسبكاشي، ملات بندكشي و …) و شركت كناف اي ام اف ايران در زمينه فروش سيستم سقف هاى كاذب مشبك با استفاده از تايلهاى معدني فعاليت مي نمايند.درحال حاضر توليدات شركت هاى كناف گچ، ايران گچ و كناف اي ام اف ايران به عنوان شركت هاى زيرمجموعه و صفحات مسلح سيماني با نام تجاري آكواپنل توسط شركت كناف ايران به بازار عرضه مي گردد. شركت كناف گچ در زمينه توليد انواع گچ هاى ساختماني دستي و ماشيني و نيز مصالح پايه سيماني (نظير چسبكاشي، ملات بندكشي و …) و شركت كناف اي ام اف ايران در زمينه فروش سيستم سقف هاى كاذب مشبك با استفاده از تايلهاى معدني فعاليت مي نمايند.