معرفی گروه صنعتی کنافKNAUF (کی پلاس)

شركت كناف يكي از بزرگترين توليدكنندگان سيستم هاى ساخت و ساز خشك در جهان مي باشد. اين شركت به عنوان يك شركت خانوادگى در سال ۱۹۳۲ توسط برادران كناف، كارل و دكتر آلفونس در آلمان تاسيس شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس و بالدوین کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می کنند.

نوآورى، سرمايه گذارى و حمايت از ايده هاى نوين و خلاقانه به عنوان بزرگترين ويژگى اين شركت باعث گرديد كه به تدريج تنوع محصولات آن گسترش يافته و در سرتاسر جهان اقدام به احداث كارخانه نمايد به گونه اى كه اكنون اين شركت با داشتن بيش از ۱۵۰كارخانه در ۶۰ كشور جهان و نيروى كارى بيش از ۲۳۰۰۰ نفر، به عنوان يكى از بزرگترين توليد كنندگان مصالح ساختمانى در جهان به شمار رفته و تبديل به خانواده اى از شركت هاى مختلف شده است.

کناف در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز می باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه گذاری های پیوسته و حمایت از ایده های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است. تحقیق و توسعه و ارائه پشتیبانی فنی مناسب دو اصل مهم و بنیادین در سیاست کاری گروه کناف در سطح جهانی می باشند.

گستره محصولات اين شركت شامل ملزومات سيستم هاى ساخت و ساز خشك و متعلقات آن نظير صفحات روکش دارگچى و يا صفحات مسلح سيماني، سازه هاى فولادى گالوانيزه سبك، انواع سيستم هاى سقف كاذب و ديگر محصولات ساختماني نظير گچ معمولى، اندودهاى گچى و سيمانى، انواع ماشين هاى گچ پاش، انواع سيستم هاى كف، مواد و مصالح عايق با آخرين فناورى مى باشد. شركت كناف با تمركز بر ارائه نوآورى هاى فنى و توليد محصولات با كيفيت و مطابق با قوي ترين استانداردها، توسعه صنعت ساختمان در سرتاسر جهان را رهبرى می كند.

کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد:

• سیستم ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می شوند.
• عایق های صوتی و حرارتی
• استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی
• مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان
• تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق

در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از ١٨٠٠٠ نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آنها حصول موفقیت شرکت و در نتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه ای خود است.

یکی از اصول این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداث می باشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می باشد.

  • حضور گروه كناف در ايران

حضور گروه كناف در ايران با خريد شركت روكش گچ ايران (وال برد سابق) در سال ۱۳۷۴ و تغيير نام آن به شركت كناف ايران آغاز و بلافاصله كليه خطوط توليد و دستگاه هاى موجود آن مطابق آخرين فن آوري روز جهان مدرنيزه و بازسازى گرديد. هم اكنون شركت كناف ايران با ظرفيت توليد بيش از بيست و سه ميليون متر مربع انواع صفحات روكشدار گچي در سال، به عنوان اولين و بزرگترين توليدكننده سيستم هاى ساخت و ساز خشك در ايران به شمار مى رود. علاوه بر تأمين نيازهاي داخلي، اين شركت محصولات خود را به ۱۱ كشور همجوار نيز صادر نموده و تاكنون سه بار به عنوان صادر كننده نمونه كشور برگزيده شده است.

  • شركت هاى زير مجموعه كناف در ايران

درحال حاضر توليدات شركت هاى كناف گچ، ايران گچ و كناف اي ام اف ايران به عنوان شركت هاى زيرمجموعه و صفحات مسلح سيماني با نام تجاري آكواپنل توسط شركت كناف ايران به بازار عرضه مي گردد. شركت كناف گچ در زمينه توليد انواع گچ هاى ساختماني دستي و ماشيني و نيز مصالح پايه سيماني (نظير چسب كاشي، ملات بندكشي و …) و شركت كناف اي ام اف ايران در زمينه فروش سيستم سقف هاى كاذب مشبك با استفاده از تايلهاى معدني فعاليت مي نمايند.